روز قلم مبارک

روز قلم، روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، روز قلم روزی است که بار دیگر ارزش‌های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان را به خاطر آورده، و به بهانهٔ آن یادی می‌کنیم از اساتید فرهیختهٔ کشورمان و جامعهٔ اهل قلم که وجودشان موجب، توسعه و پیشرفت جنبه‌های مختلفی از فرهنگ و هنر این مرز و بوم شده است. در این روز فرخنده، قلم را و نوشتن را جشن می‌گیریم و هر آن که را، که دستی در نوشتن و خلق کردن دارد، ارج می‌نهیم. چرا که قلم وسیله‌ای برای خلق کردن، و نوشتن، ابزاری برای ثبت تاریخ و فرهنگ است.

روز نکوداشت قلم و روز عهد دوباره برای انتشار دانایی و تکثیر همدردی در راستای فطرت انسان و ارزش های والای الهی بر صاحبان قلم و اندیشه مبارک باد.


تبریک خدمت اساتید فرهیخته:

جناب استاد محمد احصایی:

روز قلم را به شما استاد فرهیخته تبریک عرض می‌نمایم؛ و از شما صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم که جز دلواپسان حقیقی خط فارسی هستید. سایه‌تان مستدام و پاینده باد بر فراز هنر و فرهنگ ایران ایضا خط فارسی.

جناب استاد رضا عابدینی:

روز قلم را به شما استاد فرهیخته تبریک عرض می‌نمایم؛ و از شما صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم که جز دلواپسان حقیقی خط فارسی هستید. سایه‌تان مستدام و پاینده باد بر فراز هنر و فرهنگ ایران ایضا خط فارسی.

 

جناب استاد کامران انصاری

روز قلم را به شما استاد فرهیخته تبریک عرض می‌نمایم؛ همچنین از شما صمیمانه سپاسگزار و قدردانی می‌کنم که بدون هرگونه حرف و حدیث و فارغ از تبلیغات و شوآف؛ تمامی تمرکز و انرژی خود را صرف طراحی و اجرای خط تحریری آموزان، و ساخت و تکمیل سازی این فونت گذاشته‌اید که در حال استفاده در کتاب‌های درسی دورهٔ دبستان کودکان کشورم می‌باشد.

[URIS id=1293]

فونتی که با توجه به عدم آشنایی کافی اکثریت معلمان با اصول اولیه خط تحریری و همچنین دشواری‌هایی که در زمینه آموزش و یادگیری خط تحریری وجود داشت، آنچنان نتیجه مثبت و شگرفی بر روی حافظه بصری کودکان گذاشته که هم‌اکنون می‌توانیم نتایج چشمگیرش را شاهد باشیم. خدا قوت؛سایه‌تان مستدام و پاینده باد بر فراز هنر و فرهنگ ایران ایضا خط فارسی.

[URIS id=1299]

تصاویر بالا مربوط به دانش آمازون پایه دوم ابتدایی هستند.(منبع: اینجا و اینجا )

مطالعه کنید: «گزارشی از چگونگی طراحی و اجرای خط تحریری آموزان در کتاب‌های درسی دورهٔ دبستان»

 


 

تبریک و تشکر ویژه:

دانش نوشتن در عصر حاضر امری بسیار ساده و پیش پا افتاده جلوه می‌نماید و دیگر کمتر کسی به اهمیت و ارزش و جایگاه آن فکر می‌کند. برای مثال خود من اصلا به این چیزها اصلا دقت نمی‌کردم. تا اینکه طی چند سال گذشته که بنا بر شرایطی مجبور شدم بروی تولید محتوای فارسی تمرکز پیدا کنم، تازه متوجه شدم که دانش نوشتن، دارنش درست نوشتن واقعا چقدر کار سخت و دشواری است و عجب هنر گرانبها و زیبایی.

به همین مناسبت قصد دارم به نوبهٔ خودم از یکی از وبلاگ‌نویسان وب فارسی، که سال‌هاست مشغول نوشتن در وبلاگش است، مرد خستگی ناپذیر نوشتن است. دست به قلم فوق‌العاده قوی و خوبی دارد، موضوع نوشته‌هایش همیشه جالب و جذاب هستند و محتوای مطالبش برای من همیشه حرف‌های تازه‌ای دارد یک تشکر ویژه داشته باشم:

جادی عزیز ممنون که هستی و سپاسگزارم که می‌نویسید، روز قلم بر شما مبارک باد.

 


 

تبریک به قلم تراشان:

همچنین وظیفه خودم می‌دانم این روز فرخنده را به تعدادی از قلم تراشان عصر دیجیتال، یعنی هنرمندان خوش ذوق و کار درستی که به طراحی و ساخت و تولید قلم(فونت) فارسی خوب، زیبا مشغول هستند و حاصل زحمات و تلاش خود را به شیوه‌های درست و شرافتمندانه در دسترس هموطنان خود قرار می‌دهند، (نه مثل آنهایی که با عوام‌فریبی و بیان هزار دروغ و حیله فقط به فکر خالی کردن جیب برند‌ها هستند) روز قلم را به یکایک آنها تبریک عرض کنم:

مسلم ابراهیمی، شهاب سیاوش، صابر راستی‌کردار، امین عابدی روز قلم بر همه شما مبارک باد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.